16. september 2011

Pelo Corto - ehk ainuke väljend, mis mulle keeltekoolist meelde jäi

Eks ole siin juba mõnda aega oldud ka ja ega seda ei saanud enam eriti rohkem edasi lükata. Järgmisena oleks pidanud endale kammi muretsema, aga sellise äärmuslike sammudeni poleks tahtnud minna.
Nii ma võtsin julguse kokku ja läksin juuksurit otsima, varustatud väljendiga "Pelo Corto", mis minu andmetel peaks tähistama lühikesi juukseid, lisaks veel sõnad "rohkem" ja "vähem". Et asi kindel oleks, siis vaatasin välja ühe kohaliku jalpalluri nime, keda kindlasti iga juuksur teab ja kelle moodi soengut ma soovisin.
Vaatasin sisse erinevatesse juuksurisalongidesse majataguse pargi ääres, hindasin järjekorra pikkust ja järjekorras olevat kontingenti. Nendesse juuksuritesse ei läinud, kus paistsid olevat minus keskmisel 50 aastat vanemad kunded järjekorras. Lõpuks leidsin ühe töökoja, kus järjekord puudus. Küsisin igaks juhuks üle, et ega juhuslikult inglise keelt ei osata - ei osatud. Selgitasin ära oma soovid kasutades seda väikest sõnavara, kehakeelt ja jalgpalluri näidet. Igatahes noogutati ja tehti mingi märkus jalgpalluri kohta... või siis minu mittesobimise kohta võrdluses jalgpalluriga. Igatahes lasti masinal usinalt käia ja lõppviimistlus tehti kääride asemel žiletiga ja nii ma väljusin 15 minutit hiljem palju kergema peaga. Töö käigus üritasime ka vestlus arendada. Ma tegin selgeks, et ma ei ole õpilane ja nagu rohkem töötan või nii. Kuna minu sõnavaras oli küsimuste sektsioonis esikohal ainult küsimus, et "millega tegeled?" - seda ma kahjuks ei saanud kasutada, kuna oletasin, et ta ilmselt on juuksur ja asi oleks pisut solvavalt välja kukkunud.


Tänavapildis on märgata suurt ettevamistust suurteks pidustusteks - iseseisvuse aastapäevaks. Tundub, et neil on midagi suuremat plaanis, kui lihtsalt pannkookide küpsetamine. Taksodel on kapoti peale pandud vähemalt 2 lippu - nagu riigijuhi autodel. Parematel taksodel on veel küljepeeglid ka mingi lipuvärvides sokiga kaetud. Isegi meie kontor ehiti lippude ja lintidega ära. Täna pidi toimuma ka kontoris rahvuslike mängude ja suupistetega üritus.  Aga suures plaanis on see 18. september üks suurimaid pühasid aastavahetuse kõrval.
Diego ja Eliisa kutsusid meid külla selleks päevaks ja igaks juhuks käisime juba eile poes liha järel ära - sest väidetavalt pidid kohalikud aasta suurimaks grilliks valmistumisel kümnete kilode kaupa liha kokku ostma. Me oleme ka igatahes hästi varustatud... elame näeme.

1 kommentaar:

  1. Juba ammu kibeles küsimus keelel:
    1) kas tegemist on uue imidźiga
    2)või juuksurid küsivad Tśiilis kolepalju raha
    3)või napib julgust, et juuksurile kehakeeles oma soovid selgeks teha.
    Nüüd siis tean :)

    VastaKustuta