11. september 2011

Sissekanne

Tundub, et pärast Saaremaa kohaliku ajalehe "Saarte Hääl" trikki ei julge enam keegi siia kirjutada.
Hendrik on sellest juba vaikselt üle saamas, et ajaleht määris talle pähe kaneelirullide küpsetamise ja põse õrna riivamise... ja kõik muud asjad, millest tegelikult Elen kirjutas. Ei, mingeid müstilisi poisse siin meie eest ei hoolitse, sest need poisid oleme me endiselt ise. Ja kaneelirullide tellimiseks peate nüüd juba koos teiste lehelugejatega järjekorda võtma.

Suures plaanis liigume me sujuvalt kevade suunas. Natukene oleme küll unistanud Eestis langevatest punastest ja kollastest lehtedest ning värskest õunamahlast, aga 28-kraadine kevadilm kompenseerib selle teatavas osas.
Suures plaanis võib veel oletada, et tüdrukud õpivad keele meist palju kiiremini selgeks.
Meie Marekiga rõhume enamasti sellele, et küll me "varsti" lähme kursustele ja lihvime oma keelt dialoogis saiakeste tädiga kontoris. Meie uued asukad õpivad hommikul sõnu; päeval teevad tänaval, turul ja kunstigaleriides keelekümblust; ning õhtul tõlgivad kohalikus keeles olevaid lasteraamatuid. Sellistega ju võistelda ei suuda. Lisaks teevad nad veel Eliisaga ka koos keeletrenni.

Keeletrenazöör
Lomograafia, hästi palju väikseid pilte, mis olid kenasti sätitud

Meil on olnud töised nädalad kontoris, asjad nagu edenevad ka pisut.  Nädalavahetusel saime lõpuks selle plaani teoks tehtud, kus me läheme Diego ja Eliisaga koos mägedesse jalutama. Sel korral lähenesime mäele hoopis teisest küljest. Saime meie endises metroojaamas kokku ja teime kõigi aegade pikima reisi kohaliku linnaliini-bussiga.
See oli päris hea päev, selline korraliku suvise ilmaga ja korraliku tõusuga.
Siis, kui kõik veel püsti seisid

Siis kui kõik juba istuda tahtsid

Igatahes ronisime me suhteliselt püstloodis üles, esimese maailma servani

Tagasiteel alla me küll enam eriti pilte ei teinud.
Küll, aga koju jõudes premeerisime me ennast hea ja paremaga... eriti paremaga. Terve meeskond töötas usinasti

Mõned hetked hiljem ootas meid laual päris söök, mitte mingi kohvikujama

Rääkimata värskest mahlast

Vahepeal on täiesti harjumuspäraseks määrdeks saia peale saanud purustatud avokaado, soola ja sidrunimahlaga. Loodame, et enne tagasitulekut saab sellest isu täis.

Pühapäeval,  kui olime oma kanged jalad välja sirutanud ja hommikusöögi ning internetiringi ära teinud, siis oli järg kultuuri käes. Täna oli kultuuriga suur plaan. Pühapäeval pidi ühte kunstisaali tasuta sisse saama - see tuli ära kasutada.

Galileo Galilei auks tehtud installatsioon pladimängijatest ja gloobustest. See oli mu lemmik.

Jahutasime ennast veidi jäätisega, sest täna oli päike eriliselt kuri

Vaatasime üle veel selle animeeritud ülekäiguraja valgusfoori ja tegime vahepeal kodus võileiva ning suundusime järgmisele kultuuriüritusele. Sel korral siis Startup Chile inimestega  ja Sven oli ka vahepeal ärganud ja telefoni sisse lülitanud.

Kuna ingliskeelset giidi tuli tund aega oodata, siis jõudsime vahepeal väikese eine ja värskendavad joogid võtta.

Seejärel tutvusime päris omapärases esitluses Pablo Neruda eluloo ja elamisega. Saime teada selle luuletaja elu koha ja kõndisime kiirelt läbi tema mäeküljel asunud laea moodi maja. Oli kultuurne pühapäevak.
Grupipilt kultuurikülastuselt

Neljpäeval oli meil pesupäev ka
Kõikidel Saaremaa sokkidel leidus veel sel korral paariline

Et meie elu pidulikum oleks, siis panime täna oma elamisse jälle üles Eliisa poolt kingitud trikoloori. Sest kohalikud valmistuvad järgmisel nädalavahetusel toimuvaks Tšiili iseseisvuse tähistamiseks. Lippe müüakse igal tänavanurgal. Näiteks ühe takso kohta arvas täna Ingrid, et see peab olema mingi tähtsa riigimehe transpordivahend - lipud olid ees nagu saateautol. See pole veel kõik, nii mõnegi auto küljepeeglid on lipuvärvides kattega kaetud. Siin on see ikka väga tõsine sündumus - nädalaid enne hakkavad kõikv valmistuma. Isegi poed on dekoreeritud ja järgmisel nädalal pidi tulema selline grill, kus pole otsa ega äärt.

Viimasel ajal oleme jõudnud veel mõelda sellele, et kes on see müstiline eestlane, kes elab ilmselt siin kuskil meie linnaosas ja teeb kohalikus ülikoolis teadust.